FEACO defineste consultanta in management ca fiind "crearea de valoare pentru organizatii, prin aplicarea cunostiintelor, a tehniciilor si a atuurilor pentru a imbunatati performanta. Acest lucru este realizat prin oferirea de consiliere obiectiva si/sau implementarea solutiilor de business."
In cadrul unei definitii atat de largi, consultantii in management pot fi invitati intr-o organizatie pentru un numar mare de motive: de la nevoia urgenta de sfaturi strategice la managementul schimbarii la scara larga intr-o cadrul unei companii recent privatizate; de la redefinirea proceselor de management al relatiei cu clientii la instalarea unui sistem informatic in cadrul unei banci.
Motivul cel mai raspandit pentru angajarea consultantiilor externi este aportul de capacitati si cunostinte ce lipsesc companiei in cauza. Alte motive importante includ abilitatea consultantilor de a oferi o viziune independenta si o perspectiva originala asupra problemei.
Consultantii externi:
In mod tipic, un proiect de consultanta cuprinde urmatoarele faze:
Consultantul asambleaza si analizeaza toate datele pe care le are la dispozitie si se asigure ca intelege natura problemei, iar apoi are in vedere gama de solutii posibile. Apoi, formuleaza o serie de recomandari specifice, fiecare dintre ele fiind cuantificata si analizata corespunzator inainte de a fi prezentata clientului.
Consultantii nostri fac o distinctie clara intre concluzii si recomandari. Concluziile trebuie sa fie obiective, logice si sa se bazeze pe fapte care au fost imbinate si verificate cu atentie in prealabil. Recomandarile, pe de alta parte, sunt subiective si se bazeaza pe pregatirea si experienta consultantului.
O parte importanta a activitatii consultantului este extragerea informatiilor, prin adresarea de intrebari relevante - asigurindu-se astfel ca nu exista omisiuni semnificative. Ulterior, problemele pot fi clarificate si prioritizate, acestea fiind revazute pe masura ce proiectul avanseaza
Pentru a concluziona, consultantii in management sunt knowledge workers, care isi dezvolta permanent abilitatile (solutionarea problemelor, comunicarea, abilitatiile de management, cunsotintele privind industriile si solutiile).
Consultanta in management este o profesie care le permite companiilor "sa iasa din cutie", sa implementeze mai rapid schimbarile si sa castige competitivitate.
Safety-HR poate interveni si oferi suport in calitate de facilitator, expert sau operational in timpul transformarii companiei tale.
Cu ajutorul solutiilor noastre integrate, consultantii nostri pot sa va economiseasca timp, sa contribuie cu o gandire obiectiva si cunostiinte specifice, sa evalueze posibile solutii si sa le implementeze pe cele pe care le alegeti.